Super powers + Neurotic Sister = Destruction

It started when i woke up exactly at 7:00 am. I really felt the same to tell you. i had my same puffy eyes, my old aching back, my perfectly chubby tummy, and my perfectly messed up hair. Though when my ate saw me writing this, she eventually yelled at me between controlled burst of laughters – “Hoooooyyyyy! hindi yun super powers! poison ka kaya nun!” (Hey! that wasn’t super powers! you were a poison!), now you already have an idea on how i really messed up that day.

You see, I’m not really a techie person. Sometimes…(okay most of the times), i actually mess things up when it’s all gadgety… and shiny… and… and… and… modern. you know the stuffs technology comes up with? Yeah, yeah those sort of stuffs. The only thing that makes me a little more advanced in using these is when compared to a five year old kid, okay, make that three. But what happened that day i have seriously no idea. or i just didn’t have any idea? whatever. Blank.

I was just sitting in front of my aunt’s computer and trying to suck up an idea on what i have to write about for another blog post here. Then, when i am actually getting to my innermost thoughts and was already starting to write, the computer just hanged…! and hanged… and hanged. So I yelled to call my sister on the other room, “Ateeeeeee!!!!!! nag-hang yung p.c!!!!” (Sister! the computer hanged!) but she didn’t answer. I thought it was just another stupid virus or something that made it hanged so i tried to restart it and then it went tooot…. tooot… tooot…. I didn’t know what’s wrong with it and why it is like a choo-choo train now. Then i shouted even louder for my sister “Ateeeee!!! di ko alam gagawin ko dito….. para na siyang choo-choo train.” (Sister! I don’t know what to do here… it’s like a choo-choo train now), then she answered, “I-restart mo kaya” (restart it again). Then i tried to open it again and poof! yeah, it broke. I’m dead. So when i couldn’t do anything i know anymore, “Ah… ate… nasira na yata” (Uhm.. sister… i think its broken). I remembered seeing my oh-no face reflection in the monitor, then my sister tried to open it herself, “Baka naman napagod lang?” (maybe it’s just tired?), but it went toot-toot again for God’s sake. “Grabe, kanina ok naman to. Nilason mo naman yata yung p.c eh?” (gosh, it was okay a while a go. have you poisoned the computer?) “wala naman kaya akong ginawa, bigla na lang siiyang nag-hang at nagtoo-toot jan eh?” (I didn’t do anything, it just hanged and went toot?) but yea… it is broken. Piapot, one point for destruction. And it doesn’t end there.

After destroying my aunt’s perfectly in shape computer and got tired of waiting for some genie to fix it up and failing to write a new blog post, our mother rang us just on time to go home to talk with the linemen from a network site for our internet connection. I can still remember her voice like a choir of angels singing on my back “umuwi na kayo, kakabitan na ng internet ang p.c.” (go home now, the computer will have it’s internet connection). Rebound, Piapot!

When the linemen arrived and had the talk with the my mom and sib, i opened our computer in the study room to be checked for the connection. I plugged it up. Switched the a.v.r on. and then i pressed the unit’s power button. Now it’s open, then i showed the fat guy the unit. He checked it up, i entered my room, then he signaled his men to start the job. It was taking a long time so i was lying on my bed and waited, until… toot… toot… toot… I was hearing the sound of the choo-choo train unit of my aunt. I paused. Wait, is my brain left in my aunt’s house or my brain is tooting? toot… toot… toot… I went out to see if something was wrong, and to my surprise… yeah something was definitely wrong, and no, i’m not hallucinating and something is tooting and it’s definitely not my brain… but… but… yeah… this time, our computer was tooting! And to think is was functioning brilliantly when i opened it! damn it!

Piapot: “Ate!!!! p.c naman natin ngayon ang sira!!!!” (sister! now our computer is broken!)

Musang: “Ano? ano nanaman ba ang ginawa mo?” (What? what on earth did you do again?) ”

Piapot: “wala naman akong ginawa ah? (i didn’t do anything?) manong, ikaw sumira ng p.c. namin no?” (sir, you’re the one who broke our computer)

Manong na mataba: “hindi po mam ah, bigla na lang pong namatay at tumunog yan eh?” (no mam, it shut off on it’s own then began tooting)

Musang: “Grabe pia, nilason mo na naman ang p.c.” (gosh pia, you’ve poisoned the computer again.)

Piapot: “wala naman akong ginawang mali eh?” (i didn’t do anything wrong?)

Doraemon: wenk… wenk… wenk… Piapot strike two. (x.x)

Having both computers distorted, my sister’s laptop was our only hope left, and it didn’t fail us (praise the Lord! Amen!). It was all settled. the laptop, the internet, everything just fine. Because we were using a laptop, it was constantly plugged to its charger all the time. My siblings were the first to use it, and when it was already my turn, the batteries hit the red mark and so i looked for the charger…. wait, it’s already plugged right? why isn’t it charging? and yea the destruction didn’t end with our computer. The charger broke. The laptop empty. Internet no use. Blog post… zero. And Piapot… strikes again!

Advertisements

About piapot

I am the author. Neurotic sister is a being who likes expressing herself and challenging herself up to her limits! she wants to conquer her own fears and works hard to get what she wants and what she deserves.
This entry was posted in neurotic me and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

22 Responses to Super powers + Neurotic Sister = Destruction

  1. philos says:

    Wow… Remind me to never ever let u go near my computer ever hehe :p

  2. winkii says:

    ang hirap ng walang pc. xD
    pero keri lang yaan. madatung naman
    ata kayo eh,:)

  3. piapot says:

    philos,
    hahaha i didn’t do anything wrong? hahaha maybe my superpowers was extreme that day. lol

    winkii,
    tama ka nga na mahirap ang walang computer, daig ko pa ang natigang! namiss ko harapin ang p.c at wala talaga kong alam kung bakit nasira ang mga p.c na yun! promise! hahaha

  4. manilenya says:

    eeeeeeeeeeeee!!! me balat sa pwet lol!
    so you and PM are sisters… nice :p
    yun nanay nyo pwede wag nyo pahirapan para di nagkakasakit lol!

  5. manilenya says:

    okey lang yan, pagnagtagal pati trouble shooting ng pc matututunan mo. Ako noon kinaya ko basta ba may telepono, nasa kabilang linya yung mga friend kong PC tech habang binubuksan ko yung CPU, tapos pinakikinggan yung tunog. para kong radio operator lol! kasi daw sa tunog mo daw malalaman kung ano sira.

  6. prinsesamusang says:

    kasi nga may lason yung kamay mo, parang venom ng ahas.
    tsaka videocard ang sira ng mga pc no, baka maluwag.

  7. piapot says:

    manilenya,
    yeah, you got that right. we are indeed sisters!
    hahaha di naman namin pinapasakit ang ulo ng aming mahal na inang tigresa, kasi sanay na siya! lol

    hahaha wait till you get to see out other two sibs! hahaha we are like one whole mob in one house! hahahaha

    prinsesamusang,
    basta ang alam ko wala akong ginawa dun! hahaha

  8. naku. Good luck na lang sa pc mo. hehe. mabuti’t di mo naman pinasabog.:D

  9. K says:

    Hehehe, natawa ako sa mga insert translations.

    I think sina-psyche mo ata yung sarili mo, “don’t hang on me”…. I can’t live without computer and internet, it’snot because we blog, eh hindi ka cool kapag walang PC diba?

    Buy na ng bago. TY sa link.

  10. piapot says:

    buzzingflowerpecker,
    hahaha hindi ko naman siya pinasabog, malapit pa lang… lol

    k,
    hahaha hindi naman sa hindi ka cool, it’s because it’s a necessity. lol

    hahaha malapit na nga, pero dadating daw ang technician eh.
    goodluck na man sa kanya! haha

  11. utakmunggo says:

    tsk…tsk…

    mapanirang bata.

  12. ched says:

    uuuuiiii kaw pla nakadale ng pc kila mame ah. hahaha kala ko si teacher joan e. kaw pala ang salarin!! 🙂

  13. piapot says:

    utakmunggo,
    hahaha hindi ko sinadya, sadyang di lang napigilan ang superpowers ko… lol

    ched,
    ganun na nga… lol para may karir naman ang kalbo! haha

  14. chiquesan says:

    piapot, mala shiva pla ang iyong kamay.. hihihi

  15. Panaderos says:

    Nagkataon lang na nagkasabay-sabay ang pagkasira ng mga laptops niyo. Hindi ikaw ang may kasalanan, ok? 🙂

  16. piapot says:

    chiquesan,
    hindi ko yun sinadya sirain! nagkataon lang… promise!

    Panaderos,
    sa wakas may naniwala din na hindi ko yun sinadyang sirain… lol

  17. chiquesan says:

    piapot,
    wenk.. naniniwala nmn ako sau.. hekhek.. maniwala k nga’t sa hindi nangyari n din skin yan kaso computer ng pinsan ko ung nasira ko.. hahaha…

  18. lei says:

    hi, nakikibasa. lam mo, you’re so like my sister.. hehe 😀

  19. piapot says:

    lei,
    di ko alam kung pinagpala o sinumpa ang kapatid mo sa pagkakapareho namin! hahaha lol naway magkita kami minsan at sabay namin gugunawin ang mundo! hahaha biro lang po lord.

  20. lei says:

    malamang nga disaster pag nagkasama kayo. hehe.

    salamat sa paglink, in-add na din kita. 😀

  21. chroneicon says:

    ke malas naman haay..

    ayun! si doraemon!

    haha!

  22. piapot says:

    Lei,
    thank you…:-)

    Chroneicon,
    hahaha di naman masyado! di ko yun sinadya…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s